Miejsce,które musisz odwiedzić-SZCZAWNICA

14:17
Idealny weekend to taki, podczas którego czas płynie wolniej. Pogoda dopisuje, 
świeci słońce, wieje pachnący naturą wiatr… Aż chce się zatrzymać 
i wziąć głęboki oddech. Tutaj możesz tego doświadczyć w miejscu jakim jest Szczawnica.

Spontaniczne wyjazdy są najlepsze. Szczawnica to piękny i zarazem popularny 
kurort leżący w Pieninach, w województwie małopolskim. 
Promenada w Szczawnicy - pięknie zrewitalizowany deptak ciągnący się wzdłuż 
Grajcarka, stoją tu ławeczki, pergole, jest gdzie zjeść, widać stąd kolejkę na 
Palenicę. Przepiękny klimat.
Poranek zacząłem od słodkości w postaci lodów na jednym z tarasów 
na popularnej Promenadzie. 
Kolejnym etapem wędrówki było odwiedzenie Pijalni Wody "Stefan". Szczawnica 
posiada obecnie 8 czynnych źródeł mineralnych. Są to szczawy alkaliczno – słone 
zawierające znaczne ilości chlorków, sodków, bromków, boru i jodu.
Największą przyjemnością był jednak pobyt na Palenicy. Wjazd koleją krzesełkową 
jest dla mnie oderwaniem się od ziemi, wrażenie jakbym latał. 

Na szczycie znalazłem schronisko "Groń",obiekty gastronomiczne oraz 
zjeżdzalnię grawitacyjną, która była dla mnie dość ekstremalna, ponieważ 
lina, na której byłem wciągany na końcu trasy- pękła i uderzyła mnie w 
nogi, raniąc mi je.. . na szczęście obyło się bez obdukcji 😊
Najwięcej czasu spędziłem własnie tutaj z widokiem na piękne krajobrazy.
Wszystko co zobaczyłem, jest moje. Nikt mi tego nie odbierze.  

Będąc w górach wychodzę z założenia, że ruch to podstawa dlatego nie 
obyło się bez zejścia z Palenicy na nogach - gwarantowane duże emocje.. . 
Po zejściu ze szczytu, trafiłem na trakt z widokami na góry i potok 
Grajcarka. Zdjąłem buty, ściągnąłem skarpetki i postanowiłem zanurzyć
chociaż kawałek stóp. 
 Woda, do której wszedłem była tak zimna, że zrozumiałem 
co czuli Rose i Jack będąc w oceanie "lodowatej wody".. .😉 (z przymrużeniem oka)
Zwieńczeniem całego weekendu był obiad z filiżanką pysznej kawy w towarzystwie
 promieni słońca i widoku na Palenicę. Czyż nie pięknie? 

Osobiście polecam Wam to urokliwe miejsce.
Szczawnica nadaje się idealnie, szczególnie poza sezonem. Można 
wybrać się na spacer wzdłuż Grajcarka. 
Będąc tutaj nie sposób nie wjechać kolejką krzesełkową na Palenicę, 
z której rozpościera się piękny widok na całą Szczawnicę i okoliczne wzniesienia 
i wiele wiele innych ciekawych miejsc do których, Was zachęcam.

Szczawnica to idealne miejsce dla ludzi ceniących aktywny wypoczynek. 
Miejsce, KTÓRE MUSISZ ODWIEDZIĆ. 

Co sądzicie o tym miejscu? Piszcie w komentarzu.

2 komentarze:

Zostaw swoją opinię

Obsługiwane przez usługę Blogger.